Personal branding – jak za pomocą odpowiedniego stylu wizualnego budować swoją markę osobistą

Wybierz odpowiedni styl wizualny dla swojej marki

Dobrą markę osobistą można wyróżnić także poprzez odpowiednią identyfikację wizualną. Upewnij się, że wszędzie, gdzie publikujesz, masz spójny projekt graficzny. Jeśli używasz logo lub sloganu, pamiętaj, że te elementy powinny pojawić się nie tylko na Twojej stronie internetowej, ale także na Twoim blogu, profilu na Facebooku czy Twitterze. W ten sposób ludzie będą mogli łatwo znaleźć Cię w sieci i łatwo będzie stwierdzić, czy dany fanpage jest rzeczywiście Twój.

Kolejną kwestią jest identyfikacja wizualna. Nie chodzi tu tylko o logo, ale również o motyw graficzny, czcionki, dobór kolorystyki, układ materiałów promocyjnych itp. Wszystko to musi odzwierciedlać twój charakter, twoją osobowość. Wszyscy wiemy, że będziesz wyglądać inaczej, jeśli przedstawisz się jako wyluzowany, inny jako konsultant z klasą w kapeluszu ojca chrzestnego, a jeszcze inny jako współczesny innowator. Konsekwencja i wystarczalność są absolutnie niezbędne, ponieważ zadecydują o tym, czy społeczność zwróci uwagę i zapamięta Twój unikalny styl. Co jest bardziej okrutne, czy będzie cię pamiętał?

Potrzebujesz pomocy w budowaniu marki swojej firmy? Wyróżnij swoją markę, zatrudniając profesjonalnego projektanta lub agencję z doświadczeniem takim jak nasze w projektowaniu logo i tożsamości. Ich wiedza specjalistyczna nada Twojemu biznesowi wyjątkowy i ponadczasowy znaczek.

Zacznij od jasnej wizji swojej marki

Każdy, kto chce budować swój wizerunek metodą personal brandingu powinien zacząć od opracowania strategii dla swojej marki osobistej. Aby to zrobić, konieczne jest przeprowadzenie kompleksowej analizy siebie, swoich umiejętności, mocnych i słabych stron, cech osobowości. Warto skorzystać z pomocy doświadczonego konsultanta. Eksperci bez wątpienia pomogą nam wybrać czynności odpowiednie do zamierzonego celu, zwiększając efektywność i bezpieczeństwo. Sam branding osobisty wymaga ogromnej wiedzy w budowaniu własnej marki, a także dużej dozy obiektywizmu. Obcy widzą nas inaczej niż my sami.

Wyznacz także misję swojej marki osobistej i trzymaj się jej konsekwentnie w swojej branży. Wizja to cel, który wyznaczasz swojej marce. Na przykład, jeśli jesteś pogodną osobą z dużym poczuciem humoru – wykorzystaj ten atut w swojej wiadomości, aby zadowolić odbiorcę. Możesz założyć kanał na YouTube lub nagrać humorystyczne życie, aby w zabawny sposób przekazać wiedzę branżową.

Każdy cel marki osobistej powinien być konkretny, mierzalny, osiągalny, realistyczny i terminowy. Powinien dokładnie pasować do obrazu, który dla niego stworzyliśmy. Cele powinny motywować nas do działania. Wiele osób, które zaczynają budować swoją markę, opiera swoje kampanie na historiach. Historie muszą być autentyczne – najlepiej prezentowane w mediach, wywiadach i artykułach fabularnych. Powinna dotrzeć do odbiorcy i wpłynąć na wiarygodność osoby aplikującej markę osobistą. Można w tym celu wykorzystać ciekawe hobby lub osiągnięcia, w tym niekomercyjne. Na kształtowanie się wizerunku ma wpływ nie tylko praca, ale także życie prywatne człowieka.